ПУТИВЛЬСЬКА ГРОМАДА
Сумська область, Конотопський район

ЗАСТОСУВАННЯ ЗАКОНУ УКРАЇНИ «ПРО АДМІНІСТРАТИВНУ ПРОЦЕДУРУ» У СФЕРІ ОРЕНДИ КОМУНАЛЬНОГО МАЙНА: ЩО ПОТРІБНО ЗНАТИ

Дата: 17.04.2025 14:30
Кількість переглядів: 23

Чи застосовуються при процедурі передачі комунального майна в оренду та припиненні договорів оренди вимоги Закону України «Про адміністративну процедуру»?

Вирішуючи це питання, насамперед слід з’ясувати, чи не віднесено його до переліку відносин, на які не поширюється дія Закону України «Про адміністративну процедуру» (далі – ЗАП). Нагадуємо, що перелік таких виключень наведено в частині другій статті 1 ЗАП, і він не містить питань передачі комунального майна в оренду.

Далі потрібно з’ясувати, чи є наведені процедури по суті адміністративним провадженням, тобто чи приймаються за підсумками розгляду таких справ саме адміністративні акти.

Відповідно до пункту 3 частини першої статті 2 ЗАП, адміністративний акт – це рішення або юридично значуща дія індивідуального характеру, прийняте (вчинене) адміністративним органом для вирішення конкретної справи та спрямоване (спрямована) на набуття, зміну, припинення чи реалізацію прав та/або обов’язків окремої особи (осіб).

Згідно з пунктом 10 частини першої статті 1 Закону України «Про оренду державного та комунального майна» (далі – Закон про оренду), оренда – це речове право на майно, відповідно до якого орендодавець передає або зобов’язується передати орендарю майно у користування за плату на певний строк.

Однією з важливих ознак адміністративного акта, що випливає з наведеного визначення, є те, що адміністративний орган приймає або вчиняє його в односторонньому порядку. Відтак сам договір оренди комунального майна не є адміністративним актом, оскільки його укладення здійснюється за безпосередньої участі та волевиявлення обох сторін: орендодавця та орендаря.

Проте укладення такого договору стає можливим лише після проходження передбаченої Законом про оренду та Порядком передачі в оренду державного та комунального майна процедури та прийняття відповідного рішення орендодавцем. Залежно від типу комунального майна, що передається в оренду, це може бути розпорядчий акт (рішення, наказ тощо) про затвердження протоколу про результати електронного аукціону або про укладення договору. Саме такі акти, а також рішення про:

  • відмову в затвердженні протоколу про результати електронного аукціону;
  • відмову від укладення договору оренди;
  • відмову в передачі в оренду;
  • припинення дії або розірвання договору оренди комунального майна

є адміністративними актами у розумінні Закону України «Про адміністративну процедуру».

Отже, вони мають прийматися з дотриманням принципів адміністративної процедури.

Слід зазначити, що відповідно до частини другої статті 3 ЗАП, іншими законами можуть бути встановлені особливості адміністративного провадження для окремих категорій адміністративних справ. Однак такі особливості повинні відповідати принципам адміністративної процедури, визначеним ЗАП.

Фото без опису


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь