Корекційно-розвиткові заняття
Психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги
«Найкращий спосіб зробити дитину хорошою – це зробити її щасливою» (Оскар Уайльд) - з таким девізом фахівці Комунальної установи «Путивльський інклюзивно-ресурсний центр» Путивльської міської ради щодня зустрічають своїх вихованців. Зусилля команди Центру спрямовані на формування гармонійної особистості дитини, її соціалізацію. Групові та індивідуальні корекційно-розвиткові заняття проводяться відповідно до потреб кожної дитини зі створенням ситуації успіху, підтримкою впевненості у досягненні позитивного результату згідно із визначеною індивідуальною траєкторією розвитку. Педагоги Центру мають вищу спеціальну освіту та значний досвід роботи.
Практичні психологи проводять корекційно-розвиткову роботу з розвитку пізнавальної та емоційно-вольової сфери за наявності у дитини емоційних або особистісних труднощів, формують та розвивають пам’ять, мислення, увагу, уяву, сприймання, а також необхідні комунікативні, соціальні навички і якості з метою соціалізації та адаптації дитини, також здійснюють корекцію тривожності, зниженої самооцінки, страхів, зняття агресивних проявів поведінки, сприяють повноцінному особистісному та інтелектуальному розвитку дитини на кожному віковому етапі. У своїй роботі фахівці використовують різноманітні методи корекції: терапевтичну бесіду, арт-терапію, малювання піском, казкотерапію та інше.
Основним завданням вчителя-логопеда є виявлення мовленнєвих порушень та їх усунення, з цією метою проводить таку корекційно-розвиткову роботу:
- розвиток артикуляційного апарату та його підготовка до постановки проблемних звуків;
- логопедичний масаж;
- постановка, автоматизація, диференціація та введення в зв’язне мовлення звуків;
- розвиток фонематичного слуху;
- розвиток та формування граматичної будови мовлення;
- збагачення пасивного та активного словників;
- корекція заїкання;
- корекція дисграфії та дислексії.
Для проведення мовленнєвої корекції використовує демонстраційні та дидактичні матеріали, логопедичні зонди, вібромасажер з насадками, логопедичні ігри та інше. Корекційно-розвиткові заняття переважно індивідуальні та демонстраційні, тобто на заняттях присутні батьки. Це дуже допомагає у подоланні мовленнєвих порушень, такі заняття більш ефективні, тому що батьки бачать на власні очі, які прийоми треба використовувати при виконанні домашніх завдань.
Вчитель-дефектолог здійснює освітню та корекційну роботу з дітьми, які мають порушення інтелектуального розвитку, порушення слуху та зору. Забезпечує умови для засвоєння ними відповідних корекційних програм з урахуванням порушень, вікових та індивідуальних особливостей дітей, сприяє їх соціальній адаптації. Вивчає і фіксує динаміку розвитку дітей, складає оптимальну педагогічну стратегію, проєктує шляхи корекційного впливу, виховання та соціальної адаптації кожної дитини. Під час проведення корекційно-розвиткових занять використовує яскраву наочність, цікаві дидактичні ігри, об’ємні моделі, конструктори, предмети та обладнання для формування соціально-побутових та шкільних навичок.
Вчитель-реабілітолог надає комплексну допомогу, впливаючи на моторну сферу та фізичний розвиток дітей, у яких порушена функція опорно-рухового апарату, підтримує та відновлює втрачені або послаблені рухові функції, сприяє нормалізації м’язового тонусу. Застосування методів лікувальної фізкультури допомагають реалізації рухових потреб дитини, є профілактикою появи багатьох захворювань, таких як: плоскостопість, сколіоз, порушення постави, ожиріння та інше. Систематичні заняття лікувальною фізкультурою сприяють корекції діагностованих хвороб, гармонізують фізичний і психічний розвиток дитини, активізують роботу серцево-судинної і дихальної систем, формують гарну поставу, запобігають появі патологічних станів. Для діток різного віку педагог застосовує різні методи і рівні навантаження, широко використовуючи при цьому різні іграшки, спортивні обладнання та інвентар.