ПУТИВЛЬСЬКА ГРОМАДА
Сумська область, Конотопський район

ОБЕРЕЖНО: ШАХРАЇ ВИДАЮТЬ СЕБЕ ЗА МЕДПРАЦІВНИКІВ ДЛЯ ВИКРАДЕННЯ ПЕРСОНАЛЬНИХ ДАНИХ

Дата: 27.03.2025 11:27
Кількість переглядів: 40

Останніми днями в інформаційному просторі поширюється інформація про те, що лікарі та медсестри зв’язуються з пацієнтами та запитують підтвердження на ті чи інші дії лікаря в електронній системі охорони здоров'я (ЕСОЗ).

Чи можуть медичні працівники телефонувати пацієнту для підтвердження дій в ЕСОЗ?

Так, існують випадки, коли лікарю необхідно отримати підтвердження певної інформації від пацієнта. Це можна зробити без особистого візиту до лікаря.

Зокрема, лікар може зателефонувати або зв’язатися через месенджери в разі:

  • якщо під час верифікації персональних даних пацієнта виявлено помилку або неточність – лікар уточнить інформацію телефоном і, за потреби, внесе зміни. Для цього пацієнт має повідомити лікарю код підтвердження з SMS;
  • інших випадків, передбачених системою ЕСОЗ.

Важливо: у ЕСОЗ не передбачено жодної “тимчасової перереєстрації” та її підтвердження через SMS.

Як діяти, якщо вам телефонує нібито медичний працівник?

  1. Переконайтеся, що телефонує саме ваш сімейний лікар або його представник (реєстратор медзакладу, медична сестра чи брат).
  2. Якщо це дійсно ваш лікар, обговоріть із ним причину підтвердження даних. Перевірте свої SMS-повідомлення та Viber від відправника “ESOZ” і назвіть лікарю відповідний код.
  3. Якщо ви сумніваєтеся, запитайте, з якого медичного закладу вам телефонують, і зателефонуйте туди самостійно, використовуючи офіційний номер із сайту лікарні.
  4. Якщо маєте додаткові сумніви, зверніться до свого сімейного лікаря особисто.

Пам’ятайте: справжній медичний працівник ніколи не проситиме вас надати банківські паролі чи фінансові дані.

У яких випадках пацієнт отримує SMS від ЕСОЗ?

  • при реєстрації або оновленні персональних даних – для підтвердження введених даних і номера телефону;
  • при підписанні декларації з лікарем – для підтвердження вибору лікаря;
  • при створенні плану лікування хронічних захворювань – для підтвердження його формування;
  • при запиті доступу лікаря до медичних записів пацієнта;
  • при отриманні електронного направлення;
  • при формуванні електронного рецепта;
  • при створенні медичного висновку про тимчасову непрацездатність (електронного лікарняного).

Національна служба здоров'я України звернулася до Центру стратегічних комунікацій та інформаційної безпеки, а також до проєкту BRAMA щодо спростування неправдивих повідомлень і пояснення випадків, коли лікар може телефонувати пацієнту для підтвердження даних.

Фото без опису


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь