ПУТИВЛЬСЬКА ГРОМАДА
Сумська область, Конотопський район

КОНСУЛЬТАЦІЯ ФАХІВЦЯ НА ЗАПИТ ВЧИТЕЛІВ

Дата: 07.01.2025 15:00
Кількість переглядів: 42

7 січня 2025 року фахівець(консультант) Комунальної установи «Путивльський інклюзивно-ресурсний центр» Путивльської міської ради Сумської області Ольга СМІЛИК провела групову консультацію для вчителів початкових класів Путивльського ліцею №2 ім. Г. Я. Базими з теми : «Дислексія у молодших школярів».

Дислексія – це специфічний розлад навчання, що впливає на здатність особи читати, писати та розуміти текст. Такий розлад має нейробіологічне походження, характеризується труднощами з фонологічною обробкою мовлення та є критичним аспектом навчання читанню. Термін «дислексія» походить від грецьких слів «dys» (важко) та «lexis» (слово), описуючи труднощі зі словами, з якими стикаються люди, що страждають на цей розлад. Хоча дислексія не впливає на інтелектуальні здібності, вона може вплинути на академічні досягнення та самооцінку людини.

Причини виникнення: 

  1. Генетична схильність.
  2. Нейробіологічні фактори.
  3. Проблеми під час вагітності та пологів.
  4. Ранні порушення мовленнєвого розвитку.

Вплив зовнішніх факторів

Симптоми дислексії можуть відрізнятися залежно від віку, особливостей організму та індивідуального рівня розвитку. Вони варіюються від труднощів з освоєнням мовленнєвих навичок у ранньому дитинстві до проблем з читанням, письмом і мовленням у дорослому віці. Ось деякі з найбільш поширених симптомів дислексії: у ранньому віці це затримка у мовленнєвому  розвитку,  у шкільному віці-труднощі з читанням на відповідному віковому рівні, у дорослих- труднощі з читанням, соціальні та емоційні симптоми.

Діагностика:

  • Збір анамнезу.
  • Оцінка мовленнєвих навичок.
  • Психологічне тестування.
  • Аналіз читання та письма.

Нейропсихологічне оцінювання

Важливо враховувати, що процес діагностики повинен бути індивідуальним та проводитися кваліфікованими фахівцями, такими як педагоги-психологи, логопеди або нейропсихологи. Точна діагностика є ключем до розробки ефективного плану освітнього адаптування, який допоможе максимізувати потенціал людини з дислексією.

Корекція :

  • Індивідуалізовані навчальні плани.
  • Логопедична терапія.
  • Технологічні засоби навчання.
  • Тренінги з навичок компенсації.
  • Психологічна підтримка.
  • Підтримка сім’ї та освітні семінари.

Профілактика :

  • Раннє втручання.
  • Посилення фонологічної обробки.
  • Залучення батьків до навчального процесу.
  • Навчання вчителів та спеціалістів.
  • Адаптація навчального середовища.
  • Підтримка здоров’я через харчування та вітаміни.

По закінченню фахівець-логопед з багаторічним стажем Ольга Смілик надала кваліфіковані відповіді на питання.

Фото без описуФото без опису

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь