ПОРАДИ ЛОГОПЕДА НА ЧАС ЛІТНІХ КАНІКУЛ
Ось і добіг кінця навчальний рік. Попереду прекрасна пора літніх канікул. Наші дітки підросли, зміцніли, досягли значних успіхів! Час для веселого відпочинку і чудових подорожей. Але не варто забувати, що ваша дитина відвідувала логопедичні заняття, а дехто продовжить їх відвідувати або прийде на заняття вперше. Тож, щоб набуті вміння і навички не загубились і щоб підготуватись до наступного навчального року вам, батьки, треба літні канікули зробити не тільки веселими, але й корисними. Надані поради допоможуть вам закріпити отримані навички і збагатити мовлення дитини без зайвих зусиль.
ЩЕБЕТУНЧИК
· слідкуйте за поставленими і закріпленими звуками;
· дитина має вимовляти їх чітко і правильно у спонтанному мовленні;
· час від часу повторюйте мовленнєвий матеріал з логопедичного зошиту;
· іноді пригадуйте вивчені віршики і чистомовки з «важким» звуком.
РОЗМОВЛЯЙКО
· використовуйте нові враження, отримані під час подорожей, для розвитку мовлення дитини;
· обговорюйте з нею все, що вона бачить;
· розглядайте з дитиною світлини, які були зроблені під час відпочинку, разом намагайтесь пригадати ці міста; вислуховуйте дитину уважно, допоможіть їй, якщо виникли труднощі із зв’язним висловлюванням;
· просіть дитину описати дійсність, яка її оточує, спонукайте її до розмірковування, діліться з нею своїми враженнями та емоціями;
· пояснюйте їй значення нових слів;
· не забувайте про книгу: читайте казки, оповідання, вірші; обов’язково уточнюйте у дитини, як вона зрозуміла прочитане;
· просіть її переказати почуте;
· складайте разом з дитиною будь-які історії, казки.
ГРАЙЛИК
· Під час відпочинку можна грати з дитиною у веселі ігри, які допоможуть розвинути у неї дрібну моторику, мовленнєве дихання, фонематичне сприймання, спостережливість.
Ігри для збагачення словника
«Що навколо тверде (м’яке, духмяне)?»; «Хто більше добере ознак до будь-якого предмета або об’єкта»; «Хто що робить?» (люди – відпочивають, плавають, пірнають, засмагають, радіють; море – шумить, блищить, хвилюється); «Чого навколо багато, а чого мало?»; «Назви частини предмета або об’єкта»; «Добери риму» (травичка-суничка, ромашка-мурашка, сонечко-віконечко).
Ігри для розвитку фонематичного сприймання
«Подивись навколо і назви предмети на заданий звук», «Звуки довкілля» (спонукайте дитину прислухатись до оточуючих звуків: шуму вітру, моря, співу птахів); «Слухай слова» (дитина має слухати слова, які вимовляє дорослий і плеснути в долоні, коли зустрінеться слово, що позначає, наприклад, посуд); «Правду я кажу чи ні?» (наприклад: «Йшла корова на лужок, їла з медом пиріжок», «У зеленому гаю дам я м’ячик солов’ю», «Ходить в лісі, як годиться, синя хутряна лисиця»).
Ігри для розвитку мовленнєвого дихання
Дихальні вправи дуже корисні. Вони розвивають органи дихання малюка, а також тренують м’язи губ, щічок, язика – і все це разом сприяє розвиткові гарного та правильного дитячого мовлення. А ще дихальна гімнастика надзвичайно цікава і весела. Позмагайтесь з дитиною у видмухуванні мильних бульбашок, надуванні повітряних кульок. А ще діти обожнюють дмухати на пухнастих кульбабок, листячко, пір’ячко тощо. Запропонуйте дитині подмухати на воду так, щоб з’явилися хвилі. Пригадайте своє дитинство, як робили колись свищики з різних рослин, покажіть як це можна зробити. Дитина буде у захваті!
Ігри для розвитку дрібної моторики
Всі діти люблять бавитись з піском, особливо влітку в пісочниці або на пляжі. Малюйте разом на мокрому піску пальчиками, долонями, паличками. Викладайте будь-які візерунки з камінчиків, паличок, мушель. Будуйте з піску казкові вежі, тунелі, фортеці. Під водою можна виконувати різні рухи пальчиками і спостерігати за цим дійством! Запропонуйте дитині за допомогою двох трубочок для коктейлю або дерев’яних паличок виловити предмети, які плавають у надувному басейні.
НАСОЛОДЖУЙТЕСЬ ВІДПОЧИНКОМ. ДАРУЙТЕ ДІТЯМ ПРИЄМНІ ВРАЖЕННЯ ТА СПОГАДИ ПРО ЛІТО.
Створено з використанням інтернет-ресурсів фахівцем(логопедом) Комунальної установи «Путивльський інклюзивно-ресурсний центр» Путивльської міської ради Ольгою СМІЛИК