2 КВІТНЯ – ВСЕСВІТНІЙ ДЕНЬ ПОШИРЕННЯ ІНФОРМАЦІЇ ПРО АУТИЗМ
Щорічно другого квітня у світі відзначається День поширення інформації щодо проблем аутизму, встановлений Генеральною Асамблеєю ООН у 2007 році.
Мета цієї дати – підкреслити необхідність допомоги людям, що страждають від невиліковного захворювання, адже чисельність дітей, які страждають аутизмом, висока у всіх регіонах світу і має величезні наслідки для дітей, їх сімей, громад і товариств. День поширення інформації про аутизм започаткували, щоб поширювати інформацію про цей розлад в усьому світі. Блакитний колір і пазли є символами цього дня. Аутизм, як окрему проблему, виокремили лише наприкінці 30-х років минулого століття. Відтоді змінилися підходи до лікування і діагностика.
Аутизм – розлад, що виникає внаслідок порушення розвитку головного мозку і характеризується вираженим і всебічним дефіцитом соціальної взаємодії та спілкування, а також обмеженими інтересами і повторюваними діями.
Ау», – кричать люди, якщо заблудять у лісі. Це означає: «я сам, відзовіться, хто чує». Слово «аутизм» теж цього кореня, воно походить від грецького autos – «сам», а аутизм — «занурення у себе».
Людям із цим розладом дуже важко комунікувати зі світом і спілкуватися з іншими людьми. Перші ознаки аутизму, зазвичай, проявляються у дітей до 3-х років і якщо батьки і лікарі їх вчасно помітять, то такій людині можна допомогти втримати зв’язок зі світом. До того ж, інтелект аутистів не завжди понижений, дуже часто такі люди проявляють хороші, а подекуди і виняткові здібності у певних сферах.
Здебільшого діти із розладами аутистичного спектру живуть у своєму особливому світі. Діти із РАС по-інакшому сприймають світ. При цьому вони помічають дрібниці, на які інші не звертають увагу, а можуть навпаки – не зважати на речі, на яких фокусується решта.
Симптоми аутизму, виражені через поведінку.
Дитина:
- не цікавиться іграми з іншими дітьми;
- сидячи в одному місці довго розгойдується;
- нав`язливо вмикає або вимикає світло;
- не цікавиться іграми;
- не простягає руки у відповідь, коли батьки намагаються взяти її;
- клацає, рухає вперед-назад пальцями перед очима;
- не помічає присутності та відсутності батьків;
- пручається обіймам, дотикам, не йде на руки;
- залишившись наодинці з собою, нікого не кличе, а кричить (без видимих причин) та інше.
Шановні батьки, якщо Ви помітили симптоми такої поведінки дитини, то потрібно звернутися до спеціалістів для консультації.