ОСВІТНІ ВТРАТИ: НЕДООТРИМАНІ ЗНАННЯ ТА ШЛЯХИ КОМПЕНСАЦІЇ
Уникнути освітніх втрат у зв’язку з карантином і повномасштабною війною неможливо. Пропущені школярами теми, не здобуті знання та навички необхідно ідентифікувати й компенсувати. У цей складний час освітні втрати мають практично всі діти шкільного віку, де б вони не перебували.
Через тривалі перебої й відсутність електропостачання та інтернет-зв’язку, перебування в укриттях освітні втрати мають ті, хто зараз перебуває на контрольованій Україною території. Діти, які перебувають за кордоном, змушені навчатися у двох школах, але більшість обирає навчання в школі країни перебування, і переходить на сімейне або екстернатне навчання, за якість якого відповідають лише батьки. Свою роль відіграє й подвійне навантаження.
Незважаючи на самовіддані зусилля вчителів і допомогу батьків своїм дітям, мусимо визнати, що українські діти мають серйозні освітні втрати.
Так, 24 травня 2023 КУ «Путивльський ЦПРПП» був організований педагогічний стрім з директорами, їх заступниками та вчителями з питання надолуження навчальних втрат.
Наталія ШУБІНА, консультант, ознайомила педагогів з поняттям «освітні втрати» та в чому різниця в західній та українській термінології. Розповіла про зарубіжні та вітчизняні дослідженнями з цього питання. Акцентувала увагу учасників стріму на висновках експертів та рекомендованих заходах, які допоможуть виправити ситуацію з недоотриманими знаннями.
Олена БИКОВА, консультант, розповіла про інструменти вимірювання освітніх втрат, можливі шляхи їх компенсації.
Учасники обговорили загальні принципи та планування подолання освітніх втрат у школі, форми організації освітнього процесу в умовах війни, алгоритм і ресурси, за допомогою яких можна розробляти навчальний контент, ознайомились з прикладами навчального контенту й педагогічного інструментарію, зокрема, для інтегрованих уроків.
Участь у заході взяли педагоги з усіх закладів загальної середньої освіти Путивльської громади. По завершенню всі учасники отримали корисні посилання та кейс з матеріалами.