ЗУСТРІЧ У ЗАКЛАДІ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ
11 квітня 2023 року фахівці Комунальної установи «Путивльський інклюзивно-ресурсний центр» Путивльської міської ради провели семінар-нараду на базі Путивльського закладу дошкільної освіти (ясла-садок) №1 з вихователями та працівниками закладу з теми: «Діти з особливими освітніми потребами в закладі дошкільної освіти. Раннє виявлення. Категорії труднощів. Рівні підтримки. І рівень підтримки в освітньому процесі».
Директор Комунальної установи «Путивльський інклюзивно-ресурсний центр» Путивльської міської ради Тамара КИЗЕНКО розповіла про важливість раннього виявлення порушень у розвитку дітей. Зазначила, що безумовно, кожна дитина розвивається у своєму темпі, тому неможливо точно сказати, коли вона опанує ту чи іншу навичку. Однак вчені та практики встановили так звані основні етапи розвитку. Саме батьки є тими “експертами”, які найкраще знають свою дитину. І саме вони можуть та мають помітити те, що їхня дитина не відповідає важливим віхам розвитку для свого віку, або відчути, що є певна проблема з тим, як дитина грається, вчиться, говорить, діє й рухається. Тоді й настає момент, коли необхідно, поговорити із сімейним лікарем, лікарем-педіатром, невропатологом та поділитися своїми хвилюваннями з іншими фахівцями. Раннє втручання – це система допомоги дітям від народження до 4-х років із порушеннями розвитку або ризиком їх появи. Це дасть змогу допомогти дитині в розвитку раніше, ніж її труднощі стануть для неї значними. Але дуже часто буває, що батьки бачать, відчувають проблеми, проте не хочуть це визнати, тоді дитина втрачає дорогоцінний час у розвитку, батьки, фахівці – у наданні допомоги. Ось тоді найважливіше завдання педагогів дошкільного закладу – розказати батькам, проконсультувати, спрямувати… Додала, що батькам для оцінювання розвитку дитини можна скористатися інструментом, рекомендованим вітчизняними фахівцями раннього втручання та розробленим австралійцями, а саме – червоними прапорцями.
Також ознайомила із нормативно-методичним забезпеченням освіти осіб з особливими освітніми потребами, документами з організації інклюзивного навчання в закладах дошкільної освіти, порядком звернення до інклюзивно-ресурсного центру та відповіла на запитання.
З фахівцем (консультантом) Юлією ІВАНОВОЮ обговорили категорії особливих освітніх потреб (труднощів), загальну характеристику вірогідних проявів, рівні підтримки та ступені проявів. Юлія Василівна детально розповіла про організацію психолого-педагогічної допомоги дітям, які мають І рівень підтримки, який надається у закладі освіти.
Обговорили подальші шляхи співпраці.