СЕМІНАР-НАРАДА У ЗАКЛАДІ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ
12 квітня 2023 року за ініціативи фахівців Комунальної установи «Путивльський інклюзивно-ресурсний центр» Путивльської міської ради Сумської області на базі Путивльського закладу дошкільної освіти (ясла -садок) №4 Путивльської міської ради пройшов семінар-нарада на тему: «Діти з особливими освітніми потребами у закладі дошкільної освіти. Раннє виявлення».
Про проблему раннього втручання та ранньої допомоги дітям з особливими освітніми потребами та їх батькам, критерії розвитку дітей раннього віку розповіла фахівець-консультант Комунальної установи «Путивльський інклюзивно-ресурсний центр» Путивльської міської ради Сумської області Ольга СМІЛИК.
На питанні рівнів підтримки у освітньому процесі та категоріях труднощів докладно зупинилась фахівець-консультант Комунальної установи «Путивльський інклюзивно-ресурсний центр» Путивльської міської ради Сумської області Юлія ІВАНОВА. Особливу увагу приділено І рівню підтримки в освітньому процесі. Дітям дошкільного віку, у яких під час навчання в ЗДО виявлені труднощі (їх помітив вихователь, вони незначні і заклад може докласти власних зусиль для їх подолання), за рішенням закладу освіти може надаватись підтримка першого рівня. Для цього, за письмовою заявою батьків або інших законних представників дитини, керівник дошкільного закладу створює команду психолого-педагогічного супроводу, яка визначає обсяг такої підтримки. Якщо ж зусиль закладу буде недостатньо і дитині потрібна буде спеціальна допомога, заклад рекомендуватиме батькам звернутись до інклюзивно-ресурсного центру для проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини.
Завершила семінар-нараду директор Комунальної установи «Путивльський інклюзивно-ресурсний центр» Путивльської міської ради Тамара КИЗЕНКО, яка ознайомила з нормативно-методичною базою для організації освіти осіб з особливими освітніми потребами в закладі дошкільної освіти, зокрема інклюзивного навчання, порядком організації інклюзивного навчання. Зазначила, що керівник закладу дошкільної освіти на підставі заяви батьків дитини з особливими освітніми потребами та висновку інклюзивно-ресурсного центру про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини приймає рішення про утворення інклюзивної групи. Інклюзивна група утворюється в обов’язковому порядку за наявності хоча б однієї такої заяви.
Підсумовуючи захід ще раз наголосила на необхідності раннього виявлення дітей з порушеннями в розвитку та своєчасній допомозі сім’ям з дітьми, бо легкі прояви порушень, за умови відповідної допомоги дитині в ЗДО наявними фахівцями (практичний психолог, вчитель – логопед тощо), з часом проходять. Кожен новий крок у становленні здорової особистості є фундаментом для наступного. Кожна дитина, і здорова, і хвороблива, неповторна, у кожної є свої індивідуальні особливості, свій темп діяльності, свої труднощі і свої можливості досягнення розвитку. Для своєчасного спостереження за розвитком дитини у всіх сферах її діяльності та можливостей корекції рекомендувала «Картки досягнень дошкільника» для батьків, педагогів та психологів, які викладені у Методичних рекомендаціях щодо визначення освітніх труднощів та рівнів підтримки у дітей раннього та дошкільного віку (лист МОН від 08.06.22 № 4/1196-22). Завершилась зустріч обміном думок щодо потреби у створенні інклюзивних груп.