A A A K K K
для людей із порушенням зору
ПУТИВЛЬСЬКА ГРОМАДА
Сумська область, Конотопський район

СПОСОБИ ЗАПАМ’ЯТОВУВАННЯ ВІРШІВ

Дата: 26.12.2022 11:10
Кількість переглядів: 186

Візуальний

Цей метод часто плутають з простим показом книжкових ілюстрацій. Однак це не одне і теж. Ілюстрація потрібна абсолютно всім дітям, тому що дошкільнятам властиве наочно-образне мислення. А картинний план, який з'являється на очах у дитини одночасно з читанням вірша, особливо необхідний тим, у кого провідною є зорова пам'ять. 

Отже, після попередньої роботи, про яку йшлося вище, після розгляду ілюстрацій до вірша, ви даєте малюку установку на запам'ятовування. «Зараз ми будемо вивчати цей вірш напам'ять. Ти будеш запам'ятовувати, а я - тобі допомагати ». Якщо ви добре малюєте, то можете одночасно читати вірш і на очах дитини зображувати те, про що йдеться, відокремлюючи на малюнку кожну стрічку-картинку вертикальної рисою. Ваші образотворчі здібності не так вже й важливі. Досвід показує, що дитину влаштовує навіть саме схематичне зображення змісту, і на продуктивність запам'ятовування ваші каляки-маляки особливо не впливають. Головне - принцип. Потім за вашою «картиною-планом» дитина кілька разів відтворює вірш. Через деякий час опора забирається. Можна звичайно використовувати і готові картинки. Але досить важко підібрати їх так, щоб вони послідовно відповідали змісту.

 
 
Моторний

     Знову ж таки, після проведення попередньої роботи, ви даєте дитині установку на запам'ятовування. Потім пропонуєте їй взяти велику товсту нитку і «змотати з вірша клубочок». Разом з дитиною, ритмічно, ми як би «намотуємо» стрічку за стрічкою на «котушку» в нашій голові. Намотали? А тепер розповідаємо знову і розмотуємо, а потім знову намотуємо. Потім ми ховаємо ручки разом з клубочком за спинку і «намотуємо понарошку». Тут основний принцип в тому, що дитині-кінестетику (тобто такого, якому потрібно не тільки побачити, а й потрогати), ми даємо необхідну для запам'ятовування опору – підкріплюємо запам'ятовування руховим актом. Як варіант цього методу ви можете запропонувати малюкові класти в блюдо кульки. Стрічка-кульку, а потім виймати з одного і знову класти. Або нанизувати пірамідку, намисто. 
 
Слуховий
 
   Це найпоширеніший метод. Його зазвичай використовують у дитячих садках. Ви говорите дитині, що зараз разом будете вчити вірш напам'ять. Нехай він включить в головці магнітофончик, який буде записувати, а потім відтворювати вірш. Спочатку він послухає вас. Потім ви повторіть цей уривок разом. Потім він один повторить, а за ним знову ви. Тут обов'язково потрібно звернути увагу на те, що в даному методі ви спираєтесь не на рядок, як у двох попередніх, а на поєднання двох або чотирьох рядків об'єднаних римою. Йде слухомовна опора на риму. Цей метод є оптимальним для дітей з однойменним провідним типом пам'яті. Таким дітям два вищеописаних способів заучування не тільки не допомагають, але часом навіть заважають запам'ятовувати вірш. Так, розучується кожен куплет, а потім читається весь вірш цілком. 

Логічний

    Не у багатьох дошкільнят ведуча - логічна пам'ять, але є й такі. Для них пропонується наступний метод. Після попередньої роботи, ви читаєте перші рядки твору, а потім зупиняєтеся і пропонуєте малюку своїми словами розповісти, що було далі, як він запам'ятав. З того місця, на якому він зупинився, знову читаєте рядок твору, а потім знову пропонуєте розповісти, що було далі. Ви спонукаєте дитину спиратися на смислові зв'язки. Вдруге, після вашого читання, нехай він згадає, як точно автор говорить, якими словами, про це явище чи подію.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь