ОСВІТНЄ СЕРЕДОВИЩЕ – ЗНАЧИМИЙ ЧИННИК МОДЕРНІЗАЦІЇ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ В ЗАКЛАДІ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ
Саме таку назву мав обласний онлайн-семінар, в якому 23 квітня 2021 року взяли участь консультант КУ «Путивльський ЦПРПП» Олена Бикова та вихователі дошкільних груп закладів дошкільної та загальної середньої освіти Путивльської міської ради.
У ході проведення заходу з тематичними питання виступили: Лариса Міщенко, методист з дошкільної освіти навчально-методичного відділу координації освітньої діяльності та професійного розвитку Сумського ОІППО, Юлія Дідоренко, завідувач обласного ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти комунального закладу Сумський ОІППО, Єлизавета Ковтун, старший викладач кафедри теорії і методики змісту освіти Сумського ОІППО.
Своїм досвідом щодо створення сучасного розвивального середовища у закладі дошкільної освіти поділилися педагоги області: Шевич К.В. завідувач Сумським дошкільним навчальним закладом (центром розвитку дитини) № 18 «Зірниця» Сумської міської ради («Освітнє середовище, яке мотивує, активізує, зберігає та розвиває»); Кондратенко Н.В, вихователь-методист Комунальної організації (установа, заклад) «Шосткинський дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) № 11 «Казка» Шосткинської міської ради («Сучасне, доступне та розвивальне середовище в закладі дошкільної освіти»); Шабер Н.О., вихователь-методист Сумського дошкільного навчального закладу (центр розвитку дитини) № 13 «Купава» Сумської міської ради («Розвивальне середовище для дітей раннього віку в закладі дошкільної освіти»).
Освітнє середовище закладу дошкільної освіти визначено як різноаспектну, поліфункціональну систему, що знаходиться в постійному розвитку і потребує координації та модернізації. Основу освітнього середовища закладу дошкільної освіти складає комплекс психологопедагогічних, матеріально-технічних, санітарно-гігієнічних, економічних, естетичних умов тощо. Вони сприяють збереженню здоров’я вихованців, забезпечують ефективність освітнього процесу та органічне включення дітей в систему соціальних відносин. Навчання, виховання й розвиток дітей дошкільного віку мають відбуватися в атмосфері захищеності, психологічного комфорту, розширення можливостей індивідуальних освітніх потреб кожної дитини.