ЗБЕРЕЖЕННЯ ПСИХІЧНОГО ЗДОРОВ?Я ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ: УЧАСТЬ В ОНЛАЙН-СЕМІНАРІ
01 квітня 2021 року консультант Комунальної установи «Путивльський центр професійного розвитку педагогічних працівників» Путивльської міської ради Світлана КОШИК взяла участь в обласному семінарі, який проходив в онлайн-режимі «Збереження психічного здоров?я здобувачів освіти». Зустріч була проведена відповідно до плану роботи навчально-методичного центру психологічної служби комунального закладу Сумського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти.
Відкриваючи семінар, Ірина МАРУХИНА, завідувач навчально-методичного центру психологічної служби комунального закладу Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти, зауважила, що серед проблем, на вирішення яких спрямовано Національну стратегію розбудови безпечного та здорового освітнього середовища в Новій українській школі, важливою є проблема збереження психічного здоров’я та благополуччя учнів. Порушення депресивного спектра, підвищений рівень тривожності та агресивності, самоушкоджувальна поведінка та суїцидальні спроби – одні з найпоширеніших проявів порушення психологічного благополуччя серед дітей та підлітків. Тому додаткової уваги потребує профілактика психічних розладів, просвітницька робота з питань психо- та медіагігієни, розвиток та підвищення якості психологічних послуг у заклада освіти, а також підтримка психічного здоров’я всіх учасників освітнього процесу.
Досить поширеним розладом серед дітей та молоді є депресія. Її поширеність у дорослому віці становить майже 12%, у дітей та молоді – 4–8%. Яна ШТАГЕР, тілесно-орієнтований психотерапевт, гештальт-терапевт (м. Суми), розкрила питання особливостей підліткової депресії, її видів, роботи практичного психолога щодо діагностики та корекції цього порушення.
У частини дітей та молоді депресія може супроводжуватися бажанням смерті, суїцидальними думками та діями – як єдиного, на їхній погляд, способу припинити страждання і знайти вихід із безвихідної ситуації. З огляду на це, Інна БУХАНЕВИЧ, інтерн з когнітивно-поведінкової терапії (м. Київ), зупинилася на питанні суїцидальності підлітків, зокрема, ознаках та причинах суїцидальної поведінки, антисуїцидальних факторів та шляхів допомоги дитині.