НОВІ ВИМОГИ ДО ІНФОРМАТИЗАЦІЇ: ЩО ПЕРЕДБАЧАЄ ПОСТАНОВА КМУ № 205
21 лютого прийнято постанову КМУ № 205 «Деякі питання створення, адміністрування та забезпечення функціонування засобу інформатизації». Цією постановою затверджено «Обов’язкові вимоги до створення (модернізації, модифікації, розвитку), адміністрування та забезпечення функціонування засобу інформатизації» та «Порядок локалізації програмних продуктів для виконання Національної програми інформатизації».
Зазначені акти поширюються на заходи зі створення, адміністрування та забезпечення функціонування засобу інформатизації (тобто комп’ютерів, іншої електронно-обчислювальної техніки, програмних продуктів, інформаційних систем або їх окремих елементів, електронних комунікаційних мереж, що використовуються для реалізації інформаційно-комунікаційних технологій), які здійснюються за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів та/або спрямовані на виконання функцій держави чи місцевого самоврядування.
Принагідно нагадаємо, що цю постанову КМУ прийнято на виконання вимог Закону України «Про Національну програму інформатизації» від 1 грудня 2022 року № 2807-IX, одним із основних завдань якого є забезпечення реалізації та впровадження заходів, спрямованих на розвиток електронного урядування та електронної демократії.
Електронне урядування – форма організації державного управління, що сприяє підвищенню ефективності, відкритості та прозорості діяльності державних органів та органів місцевого самоврядування з використанням інформаційно-комунікаційних технологій для формування нового типу держави, орієнтованої на задоволення потреб громадян (п. 7 ч. 1 статті 1 вищезазначеного Закону).
Електронна демократія – форма суспільних відносин, за якої громадяни та організації залучаються до державного управління, а також до місцевого самоврядування шляхом застосування інформаційно-комунікаційних технологій у демократичних процесах. Це дає змогу посилити залучення громадян до публічного життя на загальнодержавному, регіональному та місцевому рівнях, підвищити прозорість процесу ухвалення рішень і підзвітність демократичних інститутів, покращити зворотний зв’язок суб’єктів владних повноважень на звернення громадян, сприяти публічним дискусіям та привертати увагу громадян до процесу ухвалення рішень (п. 6 ч. 1 статті 1 вищезазначеного Закону).