A A A K K K
для людей із порушенням зору
ПУТИВЛЬСЬКА ГРОМАДА
Сумська область, Конотопський район

ПРО СПІВПРАЦЮ ЗАКЛАДІВ ОСВІТИ ПУТИВЛЬСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ТА КОМУНАЛЬНОЇ УСТАНОВИ «ПУТИВЛЬСЬКИЙ ІНКЛЮЗИВНО-РЕСУРСНИЙ ЦЕНТР» ПУТИВЛЬСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ЩОДО ОРГАНІЗАЦІЇ НАВЧАННЯ ДІТЕЙ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ

Дата: 21.02.2023 13:47
Кількість переглядів: 99

17 лютого 2023 року відбулася нарада керівників закладів освіти Путивльської міської ради, у якій узяла участь директор Комунальної установи «Путивльський інклюзивно-ресурсний центр» Путивльської міської ради Тамара КИЗЕНКО та розповіла про співпрацю із закладами освіти  в 2022 році.

Комунальною установою «Путивльський інклюзивно-ресурсний центр» Путивльської міської ради Сумської області у 2022 році підписано угоди про співпрацю з закладами загальної середньої, дошкільної та позашкільної освіти Путивльської міської ради з метою забезпечення права осіб з особливими освітніми потребами на здобуття дошкільної, загальної середньої, позашкільної освіти шляхом проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини.

Відповідно до угод налагоджена взаємодія щодо організації раннього виявлення та надання своєчасної психолого-педагогічної допомоги особам з особливими освітніми потребами, цьому також слугує співпраця з відділом освіти виконавчого комітету Путивльської міської ради з питань виявлення дітей з особливими освітніми потребами та організації для них інклюзивного навчання. Завдяки цьому щороку збільшується мережа класів з інклюзивним навчанням у закладах загальної середньої освіти та кількість дітей з особливими освітніми потребами, які здобувають освіту відповідно до потенційних можливостей.

 У 2022-2023 навчальному році функціонують 29 інклюзивних класів для 39 дітей з особливими освітніми потребами. Відкрито три інклюзивні групи у закладі позашкільної освіти, одна група створена в дошкільному закладі. Визначено перспективу розвитку інклюзивної освіти в Путивльській територіальній громаді, зокрема і в закладах дошкільної освіти.

Створено реєстр фахівців, які проводять корекційно-розвиткові заняття з дітьми в закладах загальної середньої, дошкільної освіти, банк даних дітей з особливими освітніми   потребами.

 Фахівці  Центру за запрошенням є  учасниками команд психолого-педагогічного супроводу зі складання та моніторингу виконання індивідуальних програм розвитку осіб, що перебувають на інклюзивному навчанні, забезпечують системний кваліфікований супровід.

Лише протягом січня 2022 року за узгодженими із закладами освіти графіками фахівці Центру взяли участь у засіданнях 51 команди супроводу з метою визначення рівнів підтримки в освітньому процесі учнів з труднощами та складанні індивідуальної програми розвитку.

Фахівці Центру є ініціаторами методичних та інформаційно- просвітницьких заходів. За звітний період надано 497 консультацій педагогічним працівникам. Протягом березня-червня 2022 року надавалася допомога дітям та батькам з числа внутрішньо переміщених (корекційно-розвиткові заняття, консультування та підтримка, організація дистанційного навчання та інше). Також за запитом проведені групові консультації з тем: «Формування ІПР особи з особливими освітніми потребами у АС ІРЦ», «Адаптація та модифікація освітніх завдань та матеріалів під час дистанційного навчання», «Організація корекційно-розвиткової роботи з дітьми з тяжкими порушеннями мовлення в умовах інклюзивного середовища», «Використання логоритмічних вправ для розвантаження під час дистанційних занять», «Вправи для зняття стресу та напруги», «Співпраця педагогів та батьків дітей з особливими освітніми потребами» та інші.

Керівники закладів освіти, у разі потреби, забезпечують організацію спостереження та додатковий збір інформації фахівцями Центру про особливості навчання особи в закладі освіти, консультації з педагогічними працівниками закладу освіти щодо розроблення індивідуальної програми розвитку, необхідності модифікації/адаптації освітньої програми (навчальних предметів), особливостей організації освітнього середовища, рекомендацій з надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових послуг; надають за запитом психолого-педагогічну характеристику особи із зазначенням динаміки та якості засвоєння знань під час навчання, підготовлену відповідним педагогічним працівником та затверджену керівником;  копію протоколу засідання команди психолого-педагогічного супроводу особи з особливими освітніми потребами із зазначенням потреби щодо продовження тривалості здобуття освіти, із зазначенням динаміки розвитку особи згідно з індивідуальною програмою розвитку; звертаються до Центру у зручному форматі щодо надання кандидатури фахівця (консультанта) до складу команд психолого-педагогічного супроводу осіб з особливими освітніми потребами та інше.

Одним з основних напрямків діяльності Центру є робота з батьками. Систематично проводяться індивідуальні та групові консультації, тренінги, бесіди. Працює батьківський лекторій «Моя особлива дитина». За рік надано 663 консультації батькамПідготовлені поради та рекомендації.  Також надаємо рекомендації щодо вибору форм здобуття освіти дитиною, шляхів співпраці із педагогами закладів освіти  тощо. Обговорені подальші шляхи співпраці.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь