РЕГУЛЮВАННЯ РОБОТИ КОЛЕКТОРІВ
На семінарі з теми захисту прав споживачів кредитних послуг від незаконних дій фінансових та колекторських кампаній клієнти Путивльської районної філії Сумського обласного центру зайнятості отримали практичні поради від юристки Тетяни Сєліної.
14 липня 2021 року вводиться в дію Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо захисту споживачів при врегулюванні простроченої заборгованості» яким буде регулюватися робота колекторів.
Учасники семінару дізналися про основні права, які будуть мати колектори при врегулюванні простроченої заборгованості. Зокрема:
проводити особисті зустрічі виключно з 9 до 19 години, за умови погодження з боржником
надсилати текстові, голосові та інші повідомлення через засоби телекомунікації
надсилати поштові відправлення із позначкою "Вручити особисто" тільки за місцем проживання боржника.
Також законом вводиться відповідальність за неетичну поведінку колекторів зі споживачами, залучення до співпраці колекторських компаній поза Реєстром, неякісний/неконкретний договір про кредитування. Діапазон штрафів – 21 тис. грн. до 102 грн.
Національний банк України здійснюватиме чіткий контроль за діяльністю колекторських компаній.
Що ж робити якщо колектори починають постійно турбувати:
Необхідно дізнатися назву фінансової установи з якої звертаються , підстави їх звернень.
Зафіксувати порушення своїх прав зробивши скріншоти екрана телефону з повідомленнями та журналу дзвінків, записавши телефонну розмову з колекторами.
Заблокувати дзвінки та повідомлення від колекторів за допомогою функцій телефону.
Звернутися до фінансової установи із запереченням проти обробки своїх персональних даних. Така вимога розглядається впродовж 10 днів.
Якщо письмову вимогу не задовольнили, і колектори продовжують турбувати:
звернутися до Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини (0-800-50-17-20)
або/та до Національного банку України (0-800-505-240)
або зателефонувати на номер правової допомоги (0-800-213-103)